Over VRC

Bekijk ook

Welkom bij VRC: de club van je leven

VRC is een vereniging waar iedereen zich thuis kan voelen. Van jong tot oud. Van uitblinkers tot liefhebbers. Van spelers tot helpers. Samen beleven we plezier aan mooie prestaties en een gezellige sfeer.

Omdat we geloven dat de jeugd de toekomst heeft, besteden we veel aandacht aan de opleiding en ontwikkeling van onze jonge voetballers. Maar om diezelfde reden doen we er ook alles aan om de jeugd van nu ook straks een mooie vereniging te bieden.

Daarom hebben we een scherpe focus op duurzame oplossingen op en rond het veld. Sterker nog, daarin willen we voorop blijven lopen. Omdat we niet alleen willen staan voor het plezier van nu, maar ook voor een wereld van straks.

“Wij zijn een voetbalvereniging waar ‘welkom zijn’ en ‘je thuis voelen’ de basis is voor het bereiken van sportieve prestaties.”

Missie VRC

“Bij VRC zetten alle leden en hun ouders/verwanten zich gezamenlijk in om het maximale uit het voetbal te halen, daaraan heel veel plezier te beleven en dit plezier met anderen te delen”

Visie VRC

VRC is de afkorting van voetbalvereniging Veenendaalse Racing Club. In het jaar 1952 richtte een groep enthousiaste mensen deze club op, toen vv Veenendaal haar zaterdag afdeling ophief. In het eerste jaar van haar bestaan heette de club Geel-Blauw. Na protesten van andere verenigingen is de naam in 1953 veranderd in v.v. VRC. VRC heeft op dit moment 73 competitie spelende teams en ruim 1.400 leden.

VRC is onderdeel van Sportpark Spitsbergen en heeft drie kunstgrasvelden en twee natuurgrasvelden. Aan het hoofdveld staat een zittribune.

In het seizoen 2022/2023 komen er tien seniorenteams, één vrouwenteam, vier 35+ herenteams, twee 30+ vrouwenteams, twee G-teams, 48 jongensteams, zes meisjesteams namens VRC uit in de competitie. De jongste leden voetballen bij onze Tigers & Spitsies.