VRC O23 kampioen 4e Divisie!

Ja.. jullie lezen het goed: VRC O23 is afgelopen zaterdag kampioen geworden van de 4e Divisie! Na een spannende wedstrijd tegen het goed en compact spelende Juliana ’31 werd de wedstrijd uiteindelijk gewonnen met 0-2! En dit betekende dat we, met nog 3 wedstrijden op het programma, kampioen zijn geworden!

We verzamelden om 9.45 uur bij VRC, voor de tactische bespreking van trainer Vincent Hovestad. Na deze bespreking vertrokken we met een bus naar Malden voor de wedstrijd tegen Juliana’31. De bus was met 60 personen tot aan de laatste plek gevuld. Vrienden, ouders, vaste supporters, sponsoren, bestuur van VRC en De Veensche Businessclub gingen allemaal mee met de bus. En leuk om te vertellen dat er ook nog velen met de auto naar Malden toe zijn gekomen.

Het was natuurlijk een iets andere wedstrijd dan andere wedstrijden en dat merkten we ook afgelopen zaterdag. De gespannen koppies spraken boekdelen en we merkten dat ook qua spel. We hadden het de eerste helft lastig tegen het goed spelende Juliana ’31 en speelden door waarschijnlijk de druk en spanning niet op de manier zoals we het seizoen hebben laten zien. In de rust werd dat rechtgezet en de tweede helft had er maar 1 team recht op de overwinning. VRC O23! Dat we de wedstrijd uiteindelijk met 0-2 wonnen zegt heel veel over het team. Als je wedstrijden als deze weet te winnen dan ben je als team gewoon de beste!!

Zoals eerder gezegd is dit een bekroning op alles waar we als VRC O23 mee bezig zijn. Alles is tot in de puntjes geregeld, iedereen loopt er netjes bij in gesponsorde kleding, de thuiswedstrijden worden gespeeld op het hoofdveld onder begeleiding van muziek en het scorebord, de spelers hebben een professionele conditietest moeten doen en de spelers van VRC O23 trainen en spelen regelmatig mee met het eerste team van VRC (waardoor ook spelers uit de jeugd van VRC weer mee trainen met de O23).

Ons bijgestelde doel om volgend seizoen te promoveren naar de 3e Divisie is gehaald!!! En dat we dat doen met een kampioenschap, 3 wedstrijden voor het einde van de competitie, is natuurlijk een prestatie op zich!

We hebben nog 3 wedstrijden te gaan en spelen deze allemaal thuis bij VRC:
– Zaterdag 22 april 2023 : VRC O23 – SKV O23
– Zaterdag 13 mei 2023 : VRC O23 – Oranje Blauw O23
– Zaterdag 20 mei 2023 : VRC O23 – MASV O23-1

We hebben nu als doel om ongeslagen kampioen te worden en de laatste 3 thuis wedstrijden te winnen!! En gaat dan vanzelf? Nee.. natuurlijk niet. De 3 ploegen waar we nog tegen spelen zijn gewoon goed voetballende en fysieke ploegen.
Doel van de komende weken blijft dan nog steeds: hard werken, leren van de trainingen, naar elkaar luisteren, vragen stellen, kritisch zijn op je eigen presteren en op houding en gedrag. Ook als je kampioen bent!

Zijn er vragen over de VRC O23, is er in welke vorm dan ook belangstelling voor VRC O23 of willen jullie meer weten..… neem dan gerust eens contact op met iemand van de technische staf, bestaande uit Vincent Hovestad, Marc Soekimo, Gert van Dijk, Berry van Veenendaal, Amy van de Werken en Alex Admiraal.