VRC stelt accommodatie beschikbaar aan Stichting Goed voor Elkaar

Sinds enkele weken stelt VRC haar accommodatie doordeweeks een dagdeel beschikbaar aan Stichting Goed voor Elkaar. Deze stichting zet zich in voor mensen in de regio Veenendaal die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Ze bieden dagbesteding aan ouderen om structuur te bieden, om sociaal isolement te voorkomen en om mantelzorgers te ontlasten met als doel dat mensen zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen.

Via Vincent Hovestad kwamen we erachter dat Stichting Goed voor Elkaar op zoek was naar een geschikte ruimte om hun activiteiten te kunnen organiseren. VRC zag hierin een kans om onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te tonen. Omdat het sportpark doordeweeks overdag nauwelijks wordt gebruikt, was het een perfecte match.

Voor sommige cliënten van de stichting is deze samenwerking extra bijzonder. Sommigen van hen hebben in het verleden zelf gevoetbald bij VRC. Het feit dat ze nu terug kunnen keren naar hun oude club om deel te nemen aan de activiteiten, is natuurlijk prachtig! Met recht is VRC hiermee de Club van je Leven.

Stichting Goed voor Elkaar Veenendaal is erg blij met deze samenwerking. Roelie van den Bosch, directeur en initiatiefnemer van de stichting, zegt hierover: “We zijn ontzettend dankbaar dat VRC ons deze mogelijkheid biedt. Voor onze cliënten betekent het veel om een laagdrempelige plek te hebben waar ze welkom zijn en actief kunnen deelnemen. Het voelt als thuiskomen voor velen van hen.”

Na een korte proefperiode is afgelopen zaterdag het contract officieel ondertekend door beide partijen. Daarnaast ontving Roelie (Goed voor Elkaar) uit handen van Gert Hendriksen (VRC) een origineel VRC-shirt. Wanneer de samenwerking van beide kanten goed bevalt, gaat de stichting meerdere dagdelen de accommodatie van VRC gebruiken.