Wedstrijd verzetten? Zo regel je dat!

Help!!! Wij kunnen niet voetballen want iedereen is op vakantie! Je kent het wel he? Heeft de KNVB weer eens een wedstrijd ingepland tijdens feestdagen of een vakantieweek. En natuurlijk zijn er veel spelers met vakantie. Of naar opa en oma, of een dagje naar de dierentuin, het pretpark of…. nou ja, verzin het maar, maar er kan in ieder geval geen team op de been worden gebracht.

Zo maar afbellen om de wedstrijd te laten vervallen kan niet, dit kost voor pupillen ongeveer €40, – per team oplopend tot €75,– bij senioren. Plus nog eens €25,– administratiekosten. En 3-0 invullen voor de tegenstander? Dit is fraude en daar willen we niet aan meewerken, dit kan het hele team een schorsing opleveren en daar zit je ook niet op te wachten.

Wat zijn de mogelijkheden?

Mogelijkheid 1: Het makkelijkste is om spelers te “lenen” van een ander team. Er mogen ook spelers spelen die max. 1 jaar ouder zijn. Bij de 6-tallen mag dit 1 speler zijn, bij de 8-tallen: 2 spelers en bij de 11-tallen: 3 spelers.

Mogelijkheid 2: Zoek contact met je tegenstander en overleg op welke andere datum jullie beiden kunnen en willen spelen.

Zaterdag 18 mei is voor veel teams vrij, zaterdag 1 en 8 juni ook. Liever op een avond? Op bijna alle avonden is veld 5 nog vrij. Houd er rekening mee dat de wedstrijd uiterlijk met zonsondergang klaar moet zijn.
Als je uit speelt dan heeft die club misschien wel een veld op een avond vrij. Als je onderling eruit bent gekomen dan moet je als je thuis speelt dit doorgeven aan coordinator-thuiswedstrijden@vv-vrc.nl.

Dan kan er een officieel verzoek worden gedaan via sportlink aan de tegenstander zodat de juiste tijd weer op voetbal.nl staat. Speel je uit dan doet de tegenstander dit verzoek aan VRC, dit wordt bevestigd en dan staat het ook weer op voetbal.nl.