Wedstrijdverslag Saestum JO8-2 – VRC JO8-3

Na 2 oefenwedstrijden tegen respectievelijk de JO8-2 en de JO8-4, mochten wij op 9 september dan eindelijk voor het “echie” aantreden. De 1e competitiewedstrijd in de 2e klasse stond gepland tegen Saestum JO8-2.

In alle vroegte en in de dichte mist was iedereen er lekker op tijd bij en stonden alle ouders en kinderen al klaar om te vertrekken. Eenmaal op het veld kwamen we bij elkaar om even de kleine dingen te bespreken voor in de wedstrijd.

De korte bespreking voor de wedstrijd onder leiding van Jeffrey.

Omdat het nog vroeg was en de mist erg aanwezig was, leek het alsof onze mannen nog wat moeite hadden om elkaar te vinden. Of waren ze misschien toch nog niet helemaal uitgeslapen? We kwamen dan ook 1-0 achter, waarna Boaz ons redelijk snel weer op 1-1 zette. De eer voor het 1e competitiedoelpunt was dan ook voor Boaz, waar hij ook al het 1e doelpunt in de oefenwedstrijd had gescoord. Zouden wij de nieuwe “Davy Klaassen” in het midden hebben?

Na de korte pauze begonnen we aan het 2e deel. Saestum begon voortarend en kwam dicht bij ons doel, waar wij de bal niet altijd goed weg konden werken. We deden erg ons best, maar kregen de bal nog niet altijd bij iemand van onze partij. Saestum kon hierdoor uitlopen naar een 4-2 voorsprong, waarbij Tijn onze doelpuntenmaker was.

In de rust werden de spreekwoordelijke “puntjes op de i” gezet, want de trainers wisten in ieder geval 1 ding zeker: Dit kunnen wij beter dan dat we nu hebben laten zien. Dit lieten onze mannen zich geen 2e keer vertellen! Als gretige jonge honden gingen ze het veld in. We werkten goed samen en veroverden snel en vaak de bal. Saestum werd beetje bij beetje terug gedrukt op eigen helft. De ene naar de andere kans werd gecreerd en door goed keeperswerk van Boaz kregen we geen doelpunten tegen. Nadat we een aantal kansen nog niet konden afronden ging de bal eindelijk goed vallen voor ons. Dit resulteerde in een knappe 4-5 voorsprong voor VRC. Wat een inhaalslag door onder andere 2 goede doelpunten van Tijl.

Dit gaf de trainers, maar vooral ons team een flinke boost. Nu stonden we ineens voor en moesten we de laatste 10 minuten goed doorkomen om de 1e echte overwinning binnen te slepen.
Boaz werd als keeper gewisseld voor Ismael. Ook Ismaël stond goed zijn mannetje in het doel. Ryan pakte goed de controle en regie achterin en zorgde dat alle ballen die er doorheen kwamen, snel weer naar voren konden. Nadat VRC eerst nog wat uitliep naar 4-6 door Tijn, kwam Saestum toch weer dichterbij tot aan 5-6. Wat een spanning en sensatie, de mist trok er zelfs van op!
Kort voor tijd ging de wedstrijd op en neer en waren er kansen voor beide doelen te vinden. Maar gelukkig zat VRC aan de goede kant van de score en konden we de 1e overwinning van het seizoen noteren, eindstand 6-8.

Wat een samenwerking, felheid en spelplezier hebben wij gezien vandaag. Ga zo door mannen!

Doelpuntenmakers in deze wedstrijd waren:
Boaz – 1x, Tijn – 3x, Ismael – 1x, Tijl – 2x, Ryan – 1x