Zaterdag 4 maart 12:15 uur: VRC O23 – Juliana ’31 O23

Naast alle communicatie omtrent de derby van zaterdag a.s. VRC – De Merino’s is het hoog tijd om ook weer even het wel en wee van VRC O23 onder de aandacht te brengen. En wat is het dan mooi om te melden dat er zaterdag 4 maart a.s. NOG een topwedstrijd plaatsvindt op Sportpark Spitsbergen. Om 12.15 uur speelt VRC O23 thuis tegen Juliana ’31 O23. En wat een mooi affiche is dat zeg… De huidige nummer 1 tegen de nummer 2 van de competitie in de 4e Divisie.

Na 5 mooie wedstrijden gespeeld te hebben staan we bovenaan met 15 punten, oftewel… alle wedstrijden gewonnen. Een hele mooie prestatie van deze jonge talenten. En nee… het ging allemaal niet vanzelf. Soms met de hakken over de sloot. Soms met prachtig voetbal en soms op karakter en de wil om te winnen!

We zijn in een hele mooie competitie terecht gekomen met allemaal nieuwe, voor VRC en voor ons onbekende ploegen. Stuk voor stuk allemaal goede ploegen waarbij we hebben gemerkt dat het niet alleen goede ploegen – maar ook fysiek sterke tegenstanders zijn.

In onze oefenwedstrijden tegen de 1e teams van Kesteren, Musketiers en DVSA merkten we dat we het wat moeilijker hadden tegen fysieke tegenstanders.

Wat is het dan ook mooi om in een competitie als deze te spelen en leren om te gaan met meer fysieke tegenstand. Maar we vallen op. En… leuk om dan ook op social media een compliment te krijgen van de trainer van onze tegenstander DVV.

Niet allen op sportief vlak maar zeker ook op sociaal vlak betekenen we veel voor elkaar. Als voorbeeld is leuk om te noemen dat een speler van de O23 een bijbaantje heeft kunnen krijgen bij V&L transport, één van de bedrijfsleden van De Veensche Businessclub, en dat een speler van de O23 een stageopdracht mag uitvoeren bij een ander bedrijf van De Veensche Businessclub.

Zoals eerder gezegd is alles om de VRC O23 heen is tot in de puntjes geregeld. Iedereen loopt er netjes bij in gesponsorde kleding, de thuiswedstrijden worden gespeeld op het hoofdveld onder begeleiding van muziek en het scorebord, de spelers hebben een professionele conditietest moeten doen en de spelers van VRC O23 trainen regelmatig mee met het eerste team van VRC. (waardoor ook spelers uit de jeugd van VRC weer mee trainen met de O23).

Terug naar het sportieve vlak…

We doen er alles aan om zoveel mogelijk jongens klaar te stomen voor het vlaggenschip van VRC en de stap naar dit hoge niveau een stukje kleiner te maken. En wat is het dan leuk om te melden dat er al 7 spelers van de O23 mee gedaan hebben met één of meerdere wedstrijden met VRC 1. Ook mooi om te melden is dat spelers die in het begin geselecteerd zijn om te leren en ogenschijnlijk minder zouden spelen al heel veel wedstrijd minuten in de benen hebben zitten en daardoor natuurlijk ook steeds beter worden. Een mooie WIN-WIN situatie dus. Neem daar ook nog eens bij dat er diverse jongens van de JO19-1 weer mee gedaan hebben met de VRC O23.

We hebben het doel wel iets bijgesteld en proberen er alles aan te doen om volgend seizoen te promoveren naar de 3e divisie.. Is dat het belangrijkste van alles… NEE…Doel van de komende maanden blijft nog steeds…. Hard werken, leren van de trainingen, naar elkaar luisteren, vragen stellen, kritisch zijn op je eigen presteren en op houding en gedrag.

Als je in de gelegenheid bent, kom dan ook eens een keer kijken naar de VRC O23. Wat zou het leuk zijn als er veel supporters zaterdag 4 maart a.s. iets eerder naar het sportpark komen om ook de talenten van VRC O23 aan het werk te zien in de topper tegen Juliana ‘31!!

Als er vragen zijn over de VRC O23, is er in welke vorm dan ook belangstelling voor VRC O23 of willen jullie meer weten..… neem dan gerust eens contact op met iemand van de technische staf, bestaande uit Vincent Hovestad, Marc Soekimo, Gert van Dijk, Berry van Veenendaal, Amy van de Werken en Alex Admiraal.