Voorstelronde bestuur VRC: Marcel Hofman

Wie zijn toch die mensen in het bestuur van VRC?

Hoewel veel leden het VRC-bestuur al kennen, is er ook een deel dat onze bestuursleden nog niet (allemaal) kent. Daar gaat verandering in komen, want deze zomer gaan we alle bestuursleden aan je voorstellen. Vandaag is dat Marcel Hofman, in het bestuur verantwoordelijk voor de A-selectie.

Marcel Hofman

Mijn naam is Marcel Hofman en sinds 2022 ben ik bestuurslid A-selectie bij VRC. Ik ben getrouwd en samen hebben we drie inmiddels volwassen kids.

Inmiddels ben ik alweer 17 jaar verbonden aan VRC. Destijds ben ik begonnen als Trainer/Coach van de C1. Hierna ben ik Technisch Coördinator Onderbouw geworden. Daarna heb ik de Voetbalschool verder uitgebouwd richting breedtesport. Deze was in het begin uitsluitend voor de selectieteams. Na enkele jaren heb ik de overstap gemaakt naar Assistent-Coach bij de A-selectie en vervolgens ben ik deel uit gaan maken van de Technische Commissie als Technisch Coördinator van de A-selectie. Inmiddels heb ik mijn traject binnen VRC voortgezet als bestuurslid A-selectie.

Mijn specifieke rol binnen het hoofdbestuur is alles wat te maken heeft met de A- selectie in goede banen te leiden en samen met Technische Commissie uitvoering te geven aan het beleid van VRC. Dit in nauwe samenwerking met de overige bestuursleden.

Ik ben van mening dat een bestuur altijd vooruit moet kijken. Daarom ben ik trots deel uit te maken van het hoofdbestuur om zo visie en beleid mede te bepalen. We zijn inmiddels de grootste voetbalclub van Veenendaal We worden echter zeker niet door iedereen zo gezien en behandeld. Hier werken we hard aan en we weten onze weg ook steeds beter te vinden. Voor mij is VRC de club waar je heel snel je weg weet te vinden en een ieder openstaat voor elkaar.

Als je iets mag wensen voor VRC, wat zou dat dan zijn?

Als bestuurslid A-selectie zou ik ons op een hoger niveau willen zien acteren met de juiste mix van ervaren spelers en jeugdspelers. Dit is iets waar ons opleidingsteam dagelijks mee bezig is. Niet ten koste van alles uiteraard, omdat we te allen tijde het VRC-DNA willen blijven bewaken.